Hallo Dreiklang,
Quellen ?
Im Zeitalter des Internets ?
Auf
Steinway-artist - Piano World Piano & Digital Piano Forums
sagt ein Steinway Senior District Manager selbst ( Fettschrift von mir ):
> The "Steinway Artist" program is different from most
> "celebrity endorsement" arrangements you see between a
> manufacturer of something, and a professional who uses it.
> In our case, a Steinway Artist is already using a Steinway
> piano - prior to joining the Steinway Artist family. He or she
> has already chosen to use our instrument. So it is more a
> formalization of something that already exists, than it is the
> beginning of a new direction.
>
>
We do what we can to make sure that our artists have a
>
Steinway piano available to play - this is often fulfilled by one
> of our C&A pianos, assigned to dealers around the country and
> the world. We also do what we can to help artists who are not
> on our roster, when they are in need of a piano for performance.
>
> We do not give away pianos to our artists.
>
> Our artists play the piano that they want to play. It is their choice.
>
> thank you.
>
> Edited by Bob Snyder (12/06/09 10:11 AM)
> _________________________
> Bob Snyder
> Senior District Manager
> Steinway & Sons
Was der fettgedruckte Satz bei einem Unternehmen mit offensivem
Marketingkonzept bedeutet, muß man für sich selbst abschätzen.
Das offizielle Steinway Artist Program beschränkt sich für die
Öffentlichkeit auf den Satz
> Our Steinway Artist program is unique in that we do not pay
> artists to endorse our instruments. To become a Steinway Artist,
> a pianist must not only meet certain performance and professional
> criteria, he or she must also own a Steinway piano. We use these
> renowned artists in our marketing programs to help reinforce
> recognition of the Steinway brand name and its association with quality.
Dem steht inhaltlich allerdings der englische Wikipedia-Eintrag entgegen
Steinway & Sons - Wikipedia, the free encyclopedia
(zweiter Absatz des Abschnitts)
in dem beschrieben wird, daß Künstler die böse waren, nicht mehr auf
Steinway performen dürfen und von der Liste verschwinden.
Witzig finde ich den Satz von Lortie, daß Steinway versuche,
"the Micosoft of pianos" zu werden.
Das dort erwähnte Garrick Ohlsson Event liest man hier:
Michael Z. Wise
Das oben zitierte Material muß man für sich bewerten;
daß die in Wikipedia beschriebenen Ereignisse aus der Luft gegriffen
sind, kann ich mir nicht vorstellen.
Ich sehe gerade, daß Destenay etwas Gegenteiliges gepostet hat;
sicherlich begründet.
Man kommt nicht darum herum, sich seine eigene Meinung zu bilden.
Gruß
thmek